söndag 14 december 2008

Julklappar på gång!

Såklart har vi gjort egna julklappar i år också.
Min dotter Sally ville ge sin farmor en tvål i julklapp, och stod i affären och funderade vilken hon skulle köpa.
Då råkade jag kläcka ur mig att, tvål, det kan du göra själv och såklart ville hon det, det var bara det att det var säkert åtta år sen sist vi gjorde, och vad var tvålmassan?
Som tur var, så hittade vi den till slut.

Dessa hjärtan, använde vi en färdig form till, färg och lukt, tog vi av de vi hade hemma.
Doften blev i relax, vilket var väldigt lugnt och harmoniskt, ingen jul stress här inte. ;-)
Vi använde även engångs kaffe koppar och annat att gjuta i.
Såklart ville även Tindra göra tvålar, så nu har vi några att ge bort i julklapp!










2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt! =) Jag har gjort tvål i många år men då från grunden med egen tvålmassa osv. vansinnigt roligt! Krya på dig vännen! =)

En stor styrkekram från mig!

Anonym sa...

Oh så skoj att göra egna tvålar! Det har jag tänkt att jag ska prova på lite också!