fredag 13 februari 2009

Bröllopsinbjudningar med INKIDO!

ScrapKias två olika Bröllopsinbjudningar!

Idag bjuder jag på två olika sorters inbjudningar.
När det gäller att göra Bröllopsinbjudningar, så gäller det att hitta en design som passar det antal tänkta gästerna.
Är det många gäster, så bör man nog hålla sig till en enklare och lättgjord design, men är det färre, så kan det vara roligt att göra riktigt välarbetade kort.

Här nedan har jag gjort två olika design på Inbjudningskorten.
Kortet i rosa har jag arbetat mycket med stämplade swirlar med embossingpulver direkt på kortstommen, även ramen med stämplad text, är det swirlar på.
Till det här kortet i rosa har jag ett "set" med passande saker till Bröllopsdukningen i samma stil, arbetad bakgrund med swirlar, med Inkidos rosa glittriga embossingpulver.

Bröllops duknings till behören kommer i vecka 10.

Kortet i blått, är ett smidigare kort, som passar om man ska göra många kort.
Så snabbt och enkelt,gjord av en "färdig" kortstomme som passar superbra om man ska göra många eller har bråttom.
Blir ju mer billigare också, får du har ju kuvertet och kortet i samma.
Inkido, har alltså detta kombinerade kort och kuvert i sitt sortiment!

Pappret är från vårens nyheter och är riktigt läckert, valde här att dekorera kanterna på insidan med sprillans nya och läckra papperet.
Kika in den trevliga vikningen, det är inget jag gjort själv, utan finns kortstommen/ kuvertet finns i Inkidos sortiment!

Jag lägger in närbilder, så det är lättare att se hur jag gjort.













Avslutade med att stämpla ett embossat hjärta i den sprillans nya embossingfärgen som går i härligt mörk rött.
Därefter embossade jag texten "Vi gifter oss".
Håll ögonen efter INKIDOS läckra kortstommar i härliga vikningar. Även kortet i rosa, har en vikning som man kan göra rolig även på insidan. Spetsar och banden är också HELT ljuvliga!!

Här var alltså Inbjudningskorten, vecka 10 bjuder jag på fortsättning med Bröllopsdukning, såsom Festprogram, Vigselprogram, placeringskort, tack kort med INKIDOS produkter!




6 kommentarer:

Bettan sa...

Snyggt!
Önskar dig en trevlig helg!
Elisabeth

Caroline sa...

Fint!! Romantiskt och modernt!!

Kristina sa...

Åhh så mye fint du lager, mange klemmer fra Kristin@

Pernol sa...

Hej vännen! Väldans snygga de där korten!

Trevlig helg!
Pernilla

Marianne/skorpionen sa...

Utrolig flotte invitasjoner du har laget!

Mia sa...

Vilka fina inbjudningskort du har gjort. Jag ska göra till en vän som gifter sig snart och gillade verkligen Inkidos kortstomme du hade använt med det andra kortet. Vet du vart man köper sådana?? Ha en bra dag i värmen! Kram Mia